با بند دوم مرغ سحر یادی می‌کنیم از بانو قمرالملوک در سالروز درگذشتش

     قمرالملوک وزیری نخستین زن در تاریخ معاصر ایران بود که به صورت بی حجاب به خوانندگی در حضور مردان پرداخت. قمر پرآوازه‌ترین خواننده زن آوازهای سنتی ایران است.

یکی از زیبا‌ترین اجراهای او مرغ سحر است، مخصوصا بند دوم مرغ سحر که کمتر آنرا شنیده‌ایم و کمتر خواننده‌ای آنرا اجرا کرده.

 

 

عمر حقیقت به سر شد عهد و وفا بی اثر شد
ناله عاشق ناز معشوق هر دو دروغ و بی ثمر شد
راستی و مهر و محبت فسانه شد
قول و شرافت همگی از میانه شد
از پی دزدی وطن و دین بهانه شد
دیده ترکن
جور مالک ظلم ار باب
زارع از غم گشته بی تاب
ساغر اغنیا پر می ناب
جام ما پر زخون جگر شد
ای دل تنگ ناله سرکن وز قوی دستان حذر کن
ساقی گلچهره بده آ ب آتشین پرده دلکش بزن ای یار دلنشین
ناله بر آر از قفس ای بلبل حزین
کز غم تو
سینه من
پر شرر شد
پر شرر شد

تنها نه قمر بود هنرمند به عالم

روح ملکی بود که در جسم بشر رفت

آتشی در سینه دارم جاودانی

عمر من مرگیست نامش زندگانی

رحمتی کن کز غمت جان می‌سپارم

بیش از این من طاقت هجران ندارم

دیدگاهم را در متن گفته ام، اینجا نوبت شماست و بیشتر شنوا هستم/ برای پارسی نوشتن دیدگاه با کیبرد انگلیسی از این وبسایت استفاده کنید http://behnevis.com/

گندی شاپور

همه عالم تن است و ایران دل نیست گوینده زین قیاس خجل

آنا دیلی شعری

تورکون دیلی تک سئوگیلی ایسته کلی دیل اولماز ... اؤزگه دیله قاتسان بو اصیل دیل اصیل اولماز

سرزمین من

یادداشت‌های دکتر سعید بشیرتاش

ساوالان

A passion for Perfection

شبهای بی سحر

تا ریشه در آبست امید ثمری هست

